1 Mart 2016 Salı

Stefan Zweig - Bilinmeyen Bir Kadının Mektubu


Kitap Adı : Bilinmeyen Bir Kadının Mektubu
Özgün Adı : Brief einer Unbekahnnten
Yazar Adı : Stefan Zweig 
Çeviren : Ahmet Cemal
Sayfa Sayısı : 62
Yayınevi Türkiye İş Bankası - Kültür Yayınları
Puan : 4.5/5  




Herkese yeniden merhaba. Bu sefer kısacık bir kitabın,kısacık yorumu ile karşınızdayım. Aslında Stefan Zweig kalemiyle Satranç adlı eseri ile tanışmak gibi bir planım vardı fakat bir alışverişim sırasında bu kitabı gördüm, attım sepete. İyi ki atmışım diyorum. Biraz bahsetmek istiyorum. 

&

 Tanınmış roman yazarı olan Bay R doğum gününde bir yığın mektup alır. Bazılarını okur, bazılarını ise bir kenara ayırır. Ayırmış olduğu mektuplardan biriside , bilinmeyen bir kadının mektubudur. Bu uzun, acı verici, ıstıraplı, dertle dolu hayatından, sevdiği adama son seslenişi. İlk defa onu dinleyecektir çünkü ilk defa kendini anlatma cesareti gösterecektir.  

Kadın  12-13 yaşlarında, gördüğü ilk andan, hatta gördüğü bile değil, onu ilk hissettiği zamandan başlayan karşılıksız aşkını anlatan bir mektup yazmıştır. Tutkulu, çaresiz, karşılıksız olan bu aşkın anlatıldığı mektup ise şu sözlerle başlar. 
' Sana , beni asla tanımamış olan sana. ' 






Senden rica ediyorum, beni dinleyeceğin bu çeyrek saat yüzünden yorulma , çünkü ben seni bütün bir hayat boyunca sevmekten yorulmadım. 



Ben bu kalem ile bu kadar geç tanışmış olmaktan çok utanıyorum. Kısacık kitaba ne duygular sığdırmışsın be adam !  Nasıl daha önce kitaplarını okumadım ? Bu kadar yoğun duyguyu , karşıya geçirebilmek... Birlikte kızmak, hüzünlenmek, gözlerin dolması, kalbini tutup duvara atması. Çok iyiydi. Çok ama çok iyiydi. 

Benim için hep her şey olmuş ve şimdi de her şey olan seninle ! 

Ya doğru söylemek gerekirse, mutlu olabildiğim bir kitap değildi. Bay R, kadının farkında bile değil öncelikle. Farkında ama ' onun, o ' olduğunun farkında değil. Kadın bu, umarsızlığa rağmen , resmen adama toz kondurmamış ya, helal olsun. Çok ama çok ciddiyim, HELAL OLSUN. Her baba yiğidin harcı değil bu durum. Ben olsam yapamazdım, çok net. Yıllarca içinde taşımış ve gıkı çıkmamış. Ben olsam isyan bayrağını çekerdim. 

Ya ne diyebilirim ki okuyun ve dağıtın. Sevdiklerinize hediye edin , onlarda okusunlar. Kesinlikle tavsiyedir. 

Yarım puan neden kırdım ? Bay R yüzünden kırdım. Okuyanlar ne demek istediğimi anlarlar.

Herkese iyi okumalar. 

İnstagram : ladyskitapyorum 



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder