27 Ocak 2015 Salı

Peyami Safa - Fatih-Harbiye

  Peyami Safa - Fatih-Harbiye

Kitap Adı ; Fatih-Harbiye
Yazar Adı; Peyami Safa
Sayfa Sayısı ; 132-138 ( Sözlük ile birlikte 138)
Yayınevi ; Ötüken Neşriyat
Puan ; 3.5/5 


Kitabın en baskın kişisi Neriman, kitabın genelinde bahsedilen ise Neriman ve kendi içinde,kendi ruh halinde gerçekleşen değişiklikler ve çalkantılar.. 
Neriman, babası yani Faiz Bey ve evlerinde bulunan yardımcıları olan Gülter ile birlikle Fatih semtinde yaşamaktadırlar. Neriman uzun zamandır birlikte oldukları Şinası ile birlikte konservatuvar'da okumaktadır. Her zaman birliktedirler ancak Neriman, Macit ( zengin gencimiz oluyor kendileri ) ile tanışınca eski alışkanlıklarını birden sorgulamaya başlar, oturduğu semti, semtinde bulunan insanların yaptıklarını ve davranışlarını, giydikleri kıyafetleri.. 

Her şeyi sorgulamaya başlar ve aslında sorun olarak görülen en büyük şey Doğu-Batı arasındaki fark olur. Neriman Batı'ya özenmektedir. Onlar gibi yaşamak.onların gittiği yerlere gitmek,giydikleri kıyafetleri giymek istemektedir. Ve bu sebepten dolayı tüm dikkatleri üstüne çeker. Özendiği şeyleri kitap boyunca kendi kendine tartışıp durdu ve acaba en sonunda ne gibi bir gerçeğe vardı ? Fikirleri değişti mi ? 
Öğrenmek için okumanız gerekiyor. :)  


Kısa kitapları severim ancak bazen sevmem. Kısa kitaplarda daha ilk cümleden itibaren, kendi içine alır olayları arka arkaya soluk almadan verir, ortalarında açıklar ve son olarak kısa bir şekilde toplar ve bitirir. 'Ooo bitti bile' dersiniz. Kötü olan yönü ise, eğer o kitap gerçekten sürükleyici ise 'keşke biraz daha devam etseydi, hemen bitti ' dersiniz. Ben, bu kitap için sadece olayların akışı ve konusu gerçekten çok güzeldi diyebiliyorum çünkü, anlaşılabileceği üzere yabancı kelimeler vardı evet arkasında sözlük vardı ( bu inanılmaz iyi düşünülmüş bir şey ) fakat ben sayfa altlarında olmasını tercih ederdim çünkü,  yeterince yabancı kelime var ve her seferinde en arka sayfayı çevirmek biraz zor oluyor. Onun dışında kitap ile ilgili hiç sorunum yoktu hatta ben böyle kitapların tadının tek seferde alınabileceğini düşünmediğimden bir kere daha okurum diye düşünüyorum. 



Ayrıca bir şey daha eklemek istiyorum. Biliyorsunuzdur belki bunun dizisi de çekildi. Uyarlama olabilir ancak ben yine biraz gerçekçi şeyler istiyorum diyebilirim. Dizide sadece Neriman-Macit aşkı anlatılıyordu fakat gerçek apayrı.. :)) 

Okumanızı tavsiye ediyorum hatta 1-2 kere. :) 
Herkese keyifli okumalar. 
Okuduğunuz için teşekkür ederim. 
Dikkatinizi çeken bir şey yada bana verebilecek tavsiyeleriniz varsa üye olmayı ve yorum yazmayı unutmayın.:) 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder