23 Ekim 2015 Cuma

Erdal Demirkıran - Sadece Aptallar 8 Saat Uyur

 
Kitap Adı ; Sadece Aptallar 8 Saat Uyur
Yazar Adı ; Erdal Demirkıran
Sayfa Sayısı ; 273
Yayınevi ; Kashna Kitap Ağacı
Basım Yılı ; Nisan 2006
Puan ; 4.5-5 / 5

Sen'deki Ben'e İthafımdır... 

Başarılı insanlar az uyumazlar, az uyuyan insanlar başarılı olurlar.. 


Kitap, Kendyn'in yatak odasına bir Cin'in girmesiyle başlıyor. Cin, Kendyn'in suratına kocaman bir tokat patlatır ve Kendyn uyanır, uyanmasıyla birlikte Cin ona şunu diyecektir 
' Şimdi, dile benden ne dilersen. Tek hakkın var ; ama öyle bir şey isteyeceksin ki bu, senin asla yapamayacağın bir şey olacak! ' Kendyn ondan bir ömür daha ister, ama Cin bunu kendinde yapabilirsin der ve onu uzun sürecek olan bir gezintiye çıkarır. Onu okuyun öğrenin derim ben. :) 


Ben bu kitabı geçen sene gerçekleşen Tüyap Kitap Fuarından almıştım fakat  okumaya fırsatım olmamıştı, fırsatım olduğunda ise ertelemeyi tercih etmiştim. Bunun bir sebebi var elbette, isminden dolayı belki beni gerçekten harekete geçirebilir diyerek okul dönemlerine hatta vize dönemlerine bırakmayı tercih ettim öyle de yaptım kitabım yeni bitti. :))



Aslına bakarsanız bence bu kitapta düşünceleri şekillendirmeye fırsat vermiş yazar. Kalıplarımızın dışına çıkıp bakmamızı söylemiş bence çok iyi söylemiş. 
Hep duyarız ,  günde 8 saat uyumamız gerektiğini anca o zaman dinlenebileceğimiz söylenir ama burada öyle değil. En ideal uykunun, en iyi uykunun 8 saatten az ve hatta 4-6 saat arasında olmasını söylüyor yazarımız ve bunu nasıl yapmamız gerektiğini de çok ama çok yalın bir dille anlatmış. Bir uyku çizelgesi bile hazırlamış bizim için. 
Bütün bahaneler çöp oluyor kitabı okurken.. Ama uykumu alamam mı diyorsun ? Alırsın diyor. Beynine sadece sen hükmede bilirsin diyor. Hipotalamus ile Alçak Bilinç ve Yüksek Bilinç ile tanıştırıyor , kısacası beynimize götürüyor bizi.  Bunları öyle destekli anlatıyor ki demek ki var bir bildiği deyip nefessiz okumaya devam ediyorsunuz. 

Bunu nasıl yapıyor? Yıllar önce yaşamış olan ' Vay be ne zeki insanlar yaşamış ve gitmiş bu dünyadan ' dediğimiz güzide insanlardan örnekler vererek yapıyor. Da Vinci , Isaac Newton , Edison .. Onlarda uyumuşlar fakat abartmadan, sessiz ve sakince. Önce kendime ve dünyaya faydalı olacak işler yapmam gerekiyor ondan sonra uyurum demişler ve gerçekten yorulunca uyumayı tercih etmişler, bize söylendiği gibi 8 saat uyumamışlar. Kalıplardan çıkmışlar ve başarılı olmuşlar. Onlar şuanda oldukları kişi için çok çalışmamışlar onlar o kişi olabilmek için çok çalışmışlar.   Çünkü onların aşk ile bağlı olduğu idealleri varmış eğer bir şeye aşk ile bağlanırsan onu yapmak için sonsuz bir istek bulursun içinde diyor yazar.

İdealleriniz olsun ! 

Hayallerini kurduğumuz, ' Bir gün bende başarılı olabilecek miyim gerçekten ? ' söylemlerini yerine getirebilmek için fırsat sunuyor bize açık açık. Dünya dönüyor, Güneş her gün yeniden doğup yeniden batıyor hemde senin gibi gürültü,patırtı çıkararak değil. Uykumu alamadım ben diye bağırarak değil. Sessiz ve bir o kadar sakince gün uyanıyor, hayvanlar, bitkiler.. Tüm alemler Güneş ile birlikte uyanıyor ama tek bir alem uyanmıyor. ' İnsanlar Alemi ' ... 
Bir gün gelecek ve o gün sana ; ' Dünyada işin bitti diyecekler ' 
Sen (!) , o gün geldiğinde pişman olmak istemiyorsan o sıcacık yastığından,yorganından,yatağından ayrılıp artık bir şeyler yapmalısın ve bu tembelliğe bir çözüm bulmalısın diyor..

Ben bu kitap için ne söylesem az.. Hayranlık duydum diyebilirim. Baş ucu kitaplarından oldu benim için. Kardeşime bir sayfa söyletip açıp açıp tekrardan okuyorum. Bu benim kişisel fikrimdir fakat harekete geçmek istiyorsanız bence bir okuyun derim. Deliler gibi altını çizdiğim bir kitap oldu. Hatta gidip herkese anlatmak istiyorum. Söylemek isteyip söyleyemediğim sayfalarca şey var kitap için. Çok ama çok dolu bir kitaptı. Bana inanılmaz şeyler kattı. Şahsen ben alıp tekrar okuyabilirim. Okursanız eğer ne demek istediğimi anlarsınız. Daha fazla konuşursam kitabı anlatabilirim. :) 

 ' Siz mükemmelsiniz (!) ve ona göre davranmanızı unutmamanız dileğiyle ' 

Sadece az uyumakla başarılı olunsaydı .. Az uyu ve çok çalış o zaman dileklerini gerçekleştirebilirsin, unutma her şey senin elinde. Beynini eline al ve ona sen hükmet. O sana değil. 

Daima Yüksek Bilinç ile kalman dileğiyle, Alçak Bilincin devreye girmesine asla izin verme, çalışasın varsa bile onun yüzünden yatar uyursun. :)) 

Uyan ve harekete geç. 

Herkese iyi okumalar, eğer buraya kadar okuduysanız ne mutlu bana. :)) 

Teşekkür ederim.. 



NOT ;  Düzenlemeler yapılabilir. 

 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder