5 Mart 2016 Cumartesi

Sabahattin Ali - Değirmen


Kitap Adı : Değirmen
Yazar Adı : Sabahattin Ali 
Sayfa Sayısı : 137
Yayınevi : Yapı Kredi Yayınları
Puan : 5/5 


Herkese yeniden merhaba ! Mart ayının ikinci kitabı ile karşınızdayım. Yine kütüphanemde bekleyen kitaplardan birisiydi. Kütüphaneme göz gezdirirken, bana bir selam çaktı köşelerden. :) Her kitabın zamanı olduğunu düşünüyorum. Daha önceleri, hiç elime almadığım kitapları bazı zamanlar çok canım isteyerek alıyorum. Gerçekten zamanları ve ruhları var emin olabilirsiniz. :)) 

&

Sabahattin Ali'nin okuduğum ikinci eseri. Bir öykü kitabı ve içerisinde 16 tane öykü var.  Her birinden bahsetmeye kalkarsam bu yazı baya bir uzun olur. Ben hepsini çok ama çok sevdim aslına bakarsanız , ama mutlaka insanı daha çok etkileyen hikayeler olur ya, benimkilerde şu şekildeydi. 

* Kitaba adını veren, Değirmen
* Viyolensel 
* Kırlangıçlar 
* Bir Orman Hikayesi 
* Bir Cinayetin Sebebi 
* Komik-i Şehir 


Sabahattin Ali'nin daha fazla yaşaması gerektiğini söyleyen 3012930. kişi olarak, tekrar söylüyorum. Keşke daha fazla yaşasaydın ve bize çok kıymetli eserlerden daha fazla bıraksaydın. Ben , bu eserleri okurken inanılmaz dinleniyorum. Hayattaki kafa karışıklığına çok iyi geliyor. Kafanızı dinlendiriyor, ruhunuzu besliyor. O sakin anlatımı , naifliği beni benden alıyor. Benim elimde bulunan 3. eseri Kuyucaklı Yusuf ise kütüphanemde bekliyor, en kısa zamanda onuda okuyacağım. 






Hani bazen kitaplarda, okurken altını çizdiğimiz cümleler olur, sonra dönüp okuduğumuz zaman, acaba ben bunu neden çizmişim ? , deriz. Olayların akışı içerisinde anlamlı gelir fakat sonra dönüp okuduğunuzda anlamsız gelir. Bu eserlerde öyle bir şeye olanak pek yok. Sabahattin Ali , daha o zamanlarda , sınır tanımamış , içimizi , bizi yazmış ve altına imzasını atmış.  


Daha önceki yazılarımda söylediğimi düşündüğüm bir şey var. Bir kitap bana tek bir kelime dahi kazandırsa , o kitap benim için önemli bir yere sahip olur. Altını çizdiren, dönüp okuduğumda vay be dediğim tek bir cümle bile olsa, benim için artık çok kıymetlidir. İşte Sabahattin Ali eserleri böyle eserler. Sadece iki kitabında bunu gördüm, diğer eserlerini alacağımı söylememe gerek yok herhalde ? 


Ben çok beğendim, . çok sevdim. Okuduğum için çok mutluyum. Kendimi çok şanslı hissediyorum. Edebiyatımız böyle eserler kazandığı için. 

Kesinlikle tavsiyedir. Okuyun, okutun , sevdiklerinize Sabahattin Ali hediye edin. Bence en kıymetli hediyelerden olacaklar. Hem kitap hem Sabahattin Ali , paha biçilemez. :) 

Herkese iyi okumalar, güzel hafta sonları diliyorum. 

Not : İnstagram adresimi takip etmek isterseniz eğer ; tık tık 


Bizim en büyük maharetimiz nefsimizden beraat kararı almaktır. Vicdan azabı dedikleri şey , ancak bir hafta sürer. Ondan sonra en aşağılık katil bile yaptığı iş için kafi mazeretler tedarik etmiştir. 


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder