29 Şubat 2016 Pazartesi

Çağıl Yaman - Güneş Makinesi Kararma





Kitap Adı : Güneş Makinesi Kararma
Yazar Adı : Çağıl Yaman 
Sayfa Sayısı : 151 
Yayınevi : Beyaz Baykuş Yayınevi 
Puan : 4/5 



Herkese yeniden merhaba ! Şubat ayının son kitabı ile karşınızdayım. Kabul ediyorum hem şubat ayı hem ocak ayı biraz verimsiz geçti. Geçen ay 4 kitap , bu ay ise 5 kitap okudum. Toparlayacağıma inanıyorum. 

&

Kitap tanıtımına ve yorumuma geçmeden önce belirtmek istediğim küçük bir ayrıntı var. Ben öyle çok sıkı ütüpya - distopya okuyucusu değilimdir. Başka kitaplarla kıyaslama şansım ne yazık ki yok. Ama bu türü tanımaya çalıştığımı söyleyebilirim. :)) 

&

Kitabı biraz anlatmak gerekirse ; Bir gün, her şey normal iken, güneş birden kararıyor. İnsanlar, olağan bir güneş tutulması olduğunu düşünüyorlar fakat mesele o kadar basit değil.  Güneş tutulması olmuyor, güneş sönüyor, kayboluyor , kararıyor.  Güneş karardığı zaman, hayatı devam ettirebilmek adına ilk başta yer altı madenleri ile enerji üretmeye çalışıyorlar bu yüzden iki bölge arasına sarı bir bina kuruluyor. Bu bina içinde enerji ve besin üretmeye çalışıyorlar,  ayrıca çocuklar için büyüme hapları burada üretiliyor. Tabi ki  zamanla madenlerde yok olmaya başlıyor ve  sıra ölülere geliyor.

&

Güneşin kararması ile birlikte bazı sorunlar baş gösteriyor. 1. bölge ve 2. bölge olarak ayrılıyorlar. Güneşin kararması esnasında daha yakın kısımda bulunanlar 1. bölge , daha uzak bulunan kısım ise 2. bölge olarak adlandırılıyor.  Bu olay esnasında 1.bölgede bulunan insanlar daha fazla  etkileniyorlar ve buradaki insanlar öldükleri zaman mücevhere dönüşerek, mücevher insanları oluşturuyorlar. Ölü insanlar yani mücevher insanlar, güneş makinesine götürülerek, geri kalan insanların yaşaması için enerji sağlıyorlar.





Dediğim gibi, bu türün çok sıkı okuyucusu değilim. Şaşkınlığımı gizlemek istemiyorum, yazarın daha ilk kitabıymış sanırım. Allah'ım nereden geldi aklına böyle bir konu ? :)) Çok iyiydi cidden. 

Yazarın bir sohbetine denk gelmiştim bir blogda. Zannedersem bir devam kitabı gelecekmiş. Kesinlikle gelsin zaten ! Bu kitap, olayları ve karakterleri tanıtmaya çalışan bir kitaptı. İlk önce tanıdık , bundan sonrada olaylar gelişecek gibi geliyor, öyle bir yerde kaldı çünkü. 
Ben yazıyı biraz geç giriyor olabilirim ama elime almamla bitmesi bir oldu. Neden daha uzun değildi ki ? dedim. 
 İnanılmaz  akıcı,  konu mükemmel,  Türk yazar, kısacık ama bitmesi istenmeyecek cinsten.
Ben çok mutluyum okuduğum için, iyi ki okumuşum. Devamını sabırsızlıkla bekliyorum. 
Bu türü seviyorsanız mutlaka okuyun. 
Herkese iyi okumalar. 
Başka bir yazıda görüşmek üzere. :) 




Herkesi mücevhere dönüştürmek istiyorlar. Böylece yaşamamız için gerekli döngü sağlanmış olacak. Herkesin mücevher olduğu bir dünyada insanlar, enerji sıkıntısı çekmeden güvenle yaşayabilirler. 


  




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder