23 Kasım 2014 Pazar

Pembe ve Yusuf

                Pembe ve Yusuf * 

  Ne benim sözüm geçer bu iklimde 

    Ne de senin 

Böyle gelmiş böyle gider 

Son söz TÖRE'nin ! 

  Birbirlerine delicesine düşkün iki kardeşin ,
  Pembe ile Yusuf'un sızılı ve çarpıcı öyküsü,
  Ezenler ve ezilenlerin amansız savaşımı.
   Üzerinde yaşadığımız coğrafyanın değişmez kaderi ... 

Törenin kara gölgesi renklerin üzerine çökerken,içlerinde en gariban gördüğü 'pembe'ye vermişti önceliği. 

Soluğu kesildi 'pembe'nin , beti benzi attı. Güzelim rengini yitiriverdi. Varlığını sürdürmekle yok olmak arasındaki ince çizgide asılı kaldı. 

Tıpkı yaşamın içindeki gerçek PEMBE'ler gibi ... 

* İlk olarak kitabın arka kısmını yazmak istedim , aslında kitabın öyküsünü bir bakıma anlatıyor. 
 
    
          Kendi yorumlarıma gelecek olursam  ; 

Hikaye aslında hepimizin bildiği bir hikaye en azından tahmin edebileceğimiz bir konu üzerinde yazılmış olan bir kitap yani TÖRE .. 
Utanarak söylüyorum bunu ama ben Canan Tan ile bu kitabı ile tanıştım ve bundan sonrada diğer kitaplarını merakla okumayı istiyorum ve tüm kitapları okuma listemde yerlerini aldılar bile. 
Kitabı bekliyordum açıkçası ismi bende merak uyandırmıştı çıktı ve bende hemen gidip kitap fuarından aldım ve aslında beklediğime değen bir kitap oldu.
Elime aldım ve 2 gün sürmedi bitmesi. Çok bilinen bir konusu olmasına rağmen insanı içine alıp bitirme isteği uyandırıyor. 
Benim için kitap demek , kitap okumak demek bir çok insanın aksine sadece keyif versin beni bu dünyadan alıp başka dünyaya götürmesi için okuduğum bir şey değil. 
Ben bir kitaptan bir nebze bir şey öğreniyorsam eğer işte o zaman amacına ulaşmış demektir. 
Bu kitabı herkese öneriyorum çünkü insana aslında ne kadar eğitim düzeyi düşük olan bir ülkede yaşadığımızı gösteriyor. Küçük gelinleri, annelerinin ne kadar çaresiz olduklarını, erkek egemenliğinin çok  yüksek olduğunu, eğitim düzeyi çok düşük olduğu için teşvik etmeyen anne ve babaları ve bu yüzden ekonomik özgürlüğü olmadığı için ezilen kadınları görebilirsiniz. 
İnanıyorum ki kitabı okuyunca daha çok farkında olacaksınız . Yani kitapların yapması gerekeni , daha çok okuyun ki daha çok farkına varın. 
Eğer okursanız teşekkür ederim. :) 
Herkese iyi okumalar. 


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder